آرشیو سخنرانی های استاد علی اکبر رائفی پور

پژوهشگر در حوزه دشمن شناسی و رسانه

آرشیو سخنرانی های استاد علی اکبر رائفی پور

پژوهشگر در حوزه دشمن شناسی و رسانه

ارتباط با مدیر از طریق تلگرام
smilad_hoseini@

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۴ مهر ۹۵، ۰۰:۴۲ - حسین
    عالیه
نویسندگان

۶۸ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
پانوراما الشرق الاوسط:
پانوراما الشرق الاوسط در گزارشی اعلام کرد: «غضنفر رکن آبادی» زنده است و ریاض وی را به تل آویو تحویل داده است.
به گزارش «شیعه نیوز»، پایگاه خبری ایران با انتشار خبرهایی تاکید کردند که «غضنفر رکن آبادی» دیپلمات ایرانی و سفیر پیشین ایران در لبنان همچنان زنده است و عربستان پس از حادثه منا، وی را به رژیم صهیونیستی تحویل داده است.

پانوراما در این گزارش با اشاره به جان باختن 500 زائر ایرانی و مفقود بودن 36 زائر دیگر ایران، نوشت: «حسن قشقاوی» معاون پارلمانی و کنسولی وزیر امور خارجه ایران و «امیر عبداللهیان» معاون وزیر امور خارجه در امور کشورهای عربی و شمال آفریقا  تاکید دارند که شاهان عینی رکن آبادی را زنده دیدند که پس از حادثه منا در وضعیت جسمی خوبی سوار آمبولانس شده است.

اما عربستان، از ابتدا منکر شد که رکن آبادی وارد این کشور شده و شبکه العربیه مدعی شد که وی با نام مستعار و غیر واقعی وراد این کشور شده است، اما ایرانی ها تصویر از گذرنامه رکن آبادی را منتشر کردند که نشان می داد که وی با نام واقعی و گذرنامه عادی وارد عربستان شده است، همچنین تاریخ ورود وی به این کشور نیز مشخص بود.

همچنین تلویزیون ایران بخشی از فیلمی را پخش کرد که رکن آبادی در صحرای عرفه در برابر حجاج ایران سخنرانی می کرد.

اما عربستان سعودی همچنان از بیان سرنوشت رکن آبادی خودداری می کند و احتمال می دهد که وی در میان 36 فرد مفقودی ایرانی باشد و در میان ۱۴۰۰ جسدی باشد که بدون هویت خاک شده اند.

ایرانی ها این روایت عربستان را نپذیرفتند و اصرار دارد که اجساد مفقود ایرانی با DNA شناسایی شود، اما نتایج ثابت کرده است که رکن آبادی در میان دفن شدگان نیست.

رکن آبادی شخصیتی انقلابی است که اسرائیلی ها با توجه به خدمت سالیان متمادی رکن آبادی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی در لبنان، وی را  به خوبی می شناسند؛ وی در نوامبر سال 2013  دربرابر سفارت ایران در بیروت هدف قرار گرفت، به طوری که جماعت «عبدالله عزام» به سرکردگی تروریست سعودی «ماجد الماجد» این حمله را انجام داد؛ اطلاعات عربستان الماجد را در بیمارستان بیروت کشت و جسدش را مخفیانه به ریاض منتقل کرد.

مهمترین اظهارات اسرائیلی پس از فاجعه منا این بود که اسرائیل یک صید ایرانی گرانبها را به دست آورده است.

پایگاه های خبری ایرانی به نقل از «مرتضی آقا تهرانی» نماینده مجلس در جمعه 13 نوامبر 2015 اعلام کرد: امروز خبر زنده بودن رکن آبادی به دست ما رسیده است که وی هم اکنون در دست رژیم صهیونیستی است.

منابع ایرانی اعلام کرد: ایران پیامی را به حکام عربستان فرستاده است که ما رکن آبادی را زنده می خواهیم.

در پایان پانوراما الشرق الاوسط می‌آورد: این برنامه خصمانه جدید عربستان نشان دهنده سطح همکاری و هماهنگی جدید مشترک بین عربستان و رژیم صهیونیستی و سطح پیشرفته روابط و سرنوشت مشترک بین دو رژیم است.


انتهای پیام/654
منبع: شبستان
  • Milad Hoseini
  • ۰
  • ۰
حجت الاسلام آقایی معروف به آخوند چینی گفت: اگر یک بهایی در محله‌ای سکونت داشته باشد، دشمنان، آن قدر مانور می‌دهند که تصور می‌کنید،کل اهالی آن محله، بهایی هستند، با این حال، ما نسبت به 17میلیون مسلمان چینی که محب اهل بیت هستند، بی‌توجهی
به گزارش مشرق، «آخوند چینی دات کام»، مستندی به کارگردانی محمدتقی رحمتی از زندگی یک روحانی است که زبان چینی آموخته و زندگی خود را وقف معرفی اسلام و ایران به چینی‌ها کرده است، این مستند که محمدتقی رحمتی، کارگردانی آن را برعهده داشته است در سومین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، حضور داشت.

حجت الاسلام عسگر آقایی معروف به «آخوند چینی»، درباره حضور جشنواره عمار در چین و سوژه‌های فیلمسازی آن، گفت: اولین نکته‌ای که درباره حضور عمار در چین باید در نظر گرفته شود، توجه به آداب و فرهنگ مسلمانان چین است و یکی از راحت‌ترین راه‌های آن، از طریق شبکه اجتماعی پرطرفدار چینی‌ها، به نام کیوکیو(QQ) و سایت «نور اسلام» است که بیشتر مردم چین در آن عضو هستند.

حجت الاسلام آقایی در همین باره ادامه داد: مسلمانان چینی، از طریق شبکه اجتماعی QQ، کلیپ‌های زیادی را منتشر می‌کنند که منبع خوبی برای شناخت و آشنایی با فرهنگ آنان است.

این فعال فرهنگی اظهار داشت: مسلمانان کشور چین که بیش‌تر در منطقه «سین کیانگ»، زندگی می‌کنند، مسجدمحور هستند به طوری‌که معمولا اکثر مراسم‌ها و برنامه‌های خود مثل سحری و افطاری ماه رمضان، عزاداری و حتی عروسی را، در مسجد برگزار می‌کنند و از این لحاظ مساجد در چین، اهمیت بسیاری برای مسلمانان دارد، البته فرهنگ چینی هم با فرهنگ اسلامی آمیخته شده و برخی از آداب چینی مثل روشن کردن عود، در مساجد اجرا می‌شوند.

حجت الاسلام آقایی در همین باره ادامه داد: مسجد در چین، به نوعی حوزه علمیه محسوب می‌شود، طلبه‌ها در مساجد، هم درس می‌خوانند، هم اقامت دارند، هم در اتاق مخصوصی که برای روحانیون در نظر گرفته شده است به سوالات مردم پاسخ می‌دهند و کاربردهای دیگری که مسجد را علاوه بر یک مکان عبادی، به محلی علمی، فرهنگی و اجتماعی تبدیل کرده است که هزینه‌های آن هم، معمولا از طریق انجمن‌های اسلامی و خمس پرداختی مردم، تامین می‌شوند.

مساجد، راه حضور عمار در چین

سوژه مستند «آخوند چینی، دات کام»، اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت مساجد که بخاطر حضور فعال مسلمانان در شبکه اجتماعی QQ، شناسایی و ارتباط‌ گیری با آنها، به راحتی امکان‌پذیر است، می‌توان اکران‌ها را در چین شروع کرد و بهترین روش هم همین است، چون نهادهای رسمی بخاطر برخی ملاحظات سیاسی چندان همکاری نمی‌کنند، بنابرین اگر محتوایی هم قرار است، منتشر گردد، ابتدا باید در این فضا مطرح شود.

وی در همین باره اضافه کرد: مسلمانان چین بویژه آنهایی که حضورشان در مسجد بیشتر است، از امام خمینی(ره) و ایران تا حدودی شناخت دارند و در زمینه اکران هم، همین افراد، خودشان از طریق ارتباطاتی که با هم دارند، می‌توانند در توزیع آثار کمک کنند.

این روحانی افزود: موضوع مهمی هم که باید درباره مسلمانان چینی در نظر گرفته شود، این است که بیشتر آنان، اطلاعات دینی کمی دارند، به عنوان مثال، یک بار در یکی از مساجد اهل سنت چین برای قرائت نماز رفته بودم که مردم آنجا در حالی که به آنها می‌گفتم شیعه هستم، مرا امام جماعت خود قرار دادند. بعد از نماز، درباره شیوه قرائتم که با آنها فرق داشت، پرسیدند که جواب دادم این‌ها مستحبات است.

غفلت از 17 میلیون چینی محب اهل بیت

این فعال فرهنگی، با اشاره به این که 56 ملیت مختلف در کشور چین زندگی می‌کنند، بیان کرد: جمعیت مسلمانان چین، طبق آمارهای غیررسمی، بیش از 100میلیون نفر است، ولی دولت چین بنابر سیاست‌های خاص خود، آمار درستی از جمعیت مسلمانان ارائه نمی‌دهد و تعداد آنان را در حدود 23 میلیون نفر اعلام می‌کند، در حالی‌که در  سرشماری سال 1938 میلادی که در آن دین و مذهب مردم هم پرسیده شد، مسلمانان، حدود 50 میلیون نفر از مردم کشور چین را تشکیل می‌دادند و طبیعتا این رقم، بعد از گذشت حدود 70 سال، افزایش یافته است.

وی ادامه داد: مسلمانان شیعه 12 امامی در چین، حدود 30 هزار نفر هستند اما محب اهل بیت، در بین آنان، بیش از 17 میلیون نفر هستند، با توجه به این مسائل، در برنامه‌های خودم، تعداد شیعیان چین را 3 میلیون نفر اعلام می‌کنم که بعضا، برخی نهادهای رسمی کشور از جمله سازمان فرهنگ و ارتباطات هم، به این موضوع اعتراض می‌کنند که چرا این طور آمار ارائه می‌دهید، در پاسخ به این اعتراضات می‌گویم اگر یک فرد بهایی در محله‌ای سکونت داشته باشد، دشمنان ما آن قدر روی این مسئله مانور می‌دهند که تصور می‌کنید،کل اهالی آن محله، بهایی هستند، با این حال، ما نسبت به 17میلیون مسلمان چینی که محب اهل بیت هستند، بی‌توجه هستیم.

این مبلغ اسلام در شرق آسیا، بیان کرد: در ساختار حکومتی چین، نمایندگان مجلس براساس ملیت‌ها، انتخاب می‌شوند، به همین خاطر مسلمانان این کشور، در مجلس نماینده‌ای ندارند.

حجت الاسلام آقایی تصریح کرد: منطقه مسلمان‌نشین «سین کیانگ» چین که بیشتر اهالی آن، به دامداری و دامپروری اشتغال دارند، به صورت نیمه مختار اداره می‌شود، برای مثال در ادارات بعضی کارمندان آن از طرف دولت مرکزی منصوب می‌شوند و بقیه از طرف مردم محلی اداره می‌شود، اما دولت چین برای کنترل و کم کردن جمعیت مسلمانان این منطقه، از افرادی که از مناطق دیگر چین به این منطقه، می‌آیند، حمایت می‌کند و امکانات ویژه‌ای در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.
وی با اشاره به سیاست‌های کمونیسیتی این کشور، بیان کرد: تبلیغ دین و مذهب در چین، ممنوع است، اما اخیرا با توجه به شکل‌گیری گروه داعش و گسترش اقدامات آن، دولت چین برای مقابله با نفوذ تفکرات وهابیت و داعشی در بین مسلمانانش، از برخی نهادهای ایرانی، درخواست همکاری و اعزام مبلغ کرده است.

مسلمانان چین، امریکا را «شیطان بزرگ»، می‌دانند

این روحانی مبلغ اسلام در چین، در بخش دیگری از سخنانش درباره نگرش مردم چین، در برابر امریکا و سلطه‌طلبی آن، گفت: به لحاظ سیاسی حزب کمونیست این کشور، امریکا را به عنوان ابرقدرت قبول نمی‌کند و به همین خاطر همواره در مسائل بین المللی مثل موضوع هسته‌ای ایران، در مقابل سیاست‌های امریکا، ایستادگی می‌کند.
وی در همین باره افزود: مسلمانان چین هم، براساس اندیشه‌های اسلامی، امریکا را به عنوان «شیطان بزرگ» می‌دانند و این ظرفیت خوبی برای کار در زمینه آثار ضدامریکایی در بین آنان است، اما بهتر است قبل از ورود در این‌باره، وضعیت فرهنگی این کشور مورد رصد قرار گیرد.
حجت الاسلام آقایی با اشاره به سطح جوایز تعیین شده در بخش بین الملل جشنواره عمار بیان کرد: برای تاثیرگذاری و جذب بهتر آثار فیلمسازان خارجی، می‌توان در کنار فراخوان کلی جشنواره، برای برخی موضوعات و بخش‌های بین الملل مثل چین، ضمیمه ارائه کرد، البته نباید انتظار داشته باشیم که آثاری که در این حوزه می‌رسند، در ابتدا، سطح بالایی داشته باشند که این هم اشکال چندانی ندارد، چون مهم، حضور و مطرح شدن عمار در بین مسلمانان چین است و از طرف دیگر فیلمسازان هم، بیشتر به دنبال دیده شدن آثارشان هستند.

بعد از حضور در عمار، به «آخوند چینی»، مشهور شدم

این فعال فرهنگی، در بخش دیگری از سخنانش، درباره  چگونگی ساخت مستند «آخوند چینی»، بیان کرد: تعدادی از فیلم‌های مربوط به حضورم در بین مسلمانان چین را به محمدتقی رحمتی که به فعالیت‌های من، علاقه‌مند شده بود، دادم و یک روز هم از صبح تا عصر در برنامه‌های تبلیغی من، حضور داشت که از این یک روز، مستند را ساخت.

وی با اشاره به پخش‌ این مستند در جاهای مختلف، گفت: در اوایل ساخت این مستند، از پخش آن اطلاع نداشتم و در همین ایام، بخاطر فوت یکی از اقوام، به همراه خانواده، به تبریز رفته بودیم.

حجت الاسلام آقایی ادامه داد: در مراسم ختم بودم که با من تماس گرفتند که فلانی، اینترنت پخش شدی، من، زیاد جدی نگرفتم. بعد از این اتفاق، همسرم هم که در برنامه انجمن اسلامی دانش آموزان تبریز شرکت کرده بود، وقتی متوجه شد مستند مربوط به من را در برنامه پخش می‌کنند، به مسئولان آن گفته بود که این شوهرم است، آن‌ها هم از من برای حضور در برنامه، دعوت کردند که با لباس شخصی در آن برنامه، شرکت کردم.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: علی‌رغم پخش این مستند در تلویزیون، شهرت اصلی مستند و من به عنوان «آخوند چینی»، بعد از شرکت در جشنواره عمار و پخش از طریق شبکه اکران مردمی آن، اتفاق افتاد.


منبع: تسنیم
  • Milad Hoseini
  • ۰
  • ۰
یس کانادا اعلام کرد که یک مسجد در پتربورو در اونتاریو به عمد به آتش کشیده شد اما پلیس همچنان در تلاش برای کشف انگیزه و یافتن مظنونان است.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ پلیس کانادا اعلام کرد یک مسجد در شهر پیتربورو در ایالت اونتاریو عمدا به آتش کشیده شد.

این مسجد ساعت یازده شنبه شب به وقت محلی و حدود نیم ساعت پس از خروج اعضای یک تشکل اسلامی از ساختمان مسجد به آتش کشیده شد.

پلیس اعلام کرد انگیزه عاملان این آتش سوزی هنوز مشخص نیست و تحقیقات درباره این حادثه همچنان ادامه دارد.

با این همه مقامات امنیتی کانادا می‌گویند هنوز معلوم نیست آیا آتش سوزی این مسجد با حملات تروریستی پاریس که بیش از ۱۲۳ کشته بر جای گذاشت، ارتباط دارد یا خیر.

پلیس اعلام کرد در این آتش سوزی به کسی آسیب نرسید ولی ساختمان مسجد به شدت سوخته و غیر قابل استفاده شده است.

شهردار پیتربورو نیز با صدور بیانیه‌ای به آتش کشیده شدن این مسجد را محکوم و اعلام کرد حمله به عبادتگاه‌ها اقدامی غیر قابل توجیه و وحشتناک است.

در بیانیه «داریل بنت» شهردار پتربورو آمده است: ‌ حمله به محل عبادت یک اقدام نفرت انگیز محسوب می‌شود. مسجد السلام به معنای مسجد صلح است.



  • Milad Hoseini
  • ۰
  • ۰
رئیس جمهور فرانسه با چرخش ۱۸۰ درجه ای مواضع گذشته خود اذعان کرد که داعش بزرگ ترین دشمن کشورش به شمار می آید نه «بشار اسد».

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ رئیس جمهور فرانسه تنها سه روز پس از حملات زنجیره ای تروریست های گروه تکفیری-صهیونیستی داعش در پاریس مجبور شد با تغییر مواضع گذشته خود اعلام کند که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دشمن این کشور نبوده، بلکه بزرگ ترین دشمن پاریس همان ترویست های داعشی هستند.

«فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه که در جلسه اضطراری پارلمان این کشور سخن می گفت، در تلاشی آشکار برای توجیه مداخله های آتی پاریس در سوریه اظهار داشت: دشمن کشور فرانسه و امنیت آن داعش در سوریه است.

وی ضمن نقض قوانین بین المللی با مداخله آشکار در امور داخلی یک کشور مستقل ادامه داد: در سوریه به دنبال راه حل سیاسی هستیم که البته بشار اسد در آن جایی ندارد.

اولاند افزود: فرانسه بر آن است تا مشارکت خود را در قالب ائتلاف مبارزه با داعش در سوریه ارتقاء دهد و در این راستا در هفته های آینده فرانسه حملات بیشتری را به مواضع داعش انجام خواهد داد.

وی از پارلمان کشورش خواست تا تمدید موقعیت اضطراری در سراسر فرانسه را تا سه ماه دیگر تمدید کند.

رئیس جمهور فرانسه خاطر نشان کرد: در روزهای آتی و در دیدارهای جداگانه با «ولادیمیر پوتین» و «باراک اوباما» رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در خصوص اتخاذ تمهیداتی برای مبارزه مشترک با تروریسم بحث و گفتگو خواهم داشت.

گفتنی است، جمعه گذشته، شش حمله هماهنگ تروریستی در پاریس، تلخ‌ترین و مرگبارترین فاجعه تروریستی فرانسه پس از جنگ جهانی دوم را رقم زدند. در این مجموعه حملات تروریستی، تاکنون بیش از ۱۳۰ نفر کشته و قریب به ۲۶۰ نفر زخمی شده اند.

  • Milad Hoseini
  • ۰
  • ۰
ابراهیم الجعفری مدعی شد:
وزیر امور خارجه عراق ادعا کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌های اطلاعاتی عراق اسنادی به دست آورده که نشان می دهد ایران به زودی مورد حمله تروریستی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ وزیر امور خارجه عراق در حاشیه نشست وین طی سخنانی مدعی دسترسی به اطلاعاتی عملیات تروریست‌ها برای حمله در آینده نزدیک به ایران شد.

«ابرهیم الجعفری» در این باره اظهار داشت: سازمان‌ها و دستگاه‌های اطلاعاتی عراق اسنادی به دست آورده که نشان می دهد چند کشور به زودی مورد حملات تروریستی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: به استناد این منابع، ایالات متحده در میان کشورهای قاره آمریکا، فرانسه در میان کشور های اروپایی و ایران در میان کشورهای آسیایی ازجمله اهداف مهم تروریست‌های داعش هستند.

وزیر امور خارجه عراق که پس از حادثه تروریستی پاریس سخن‌ می‌گفت، خاطرنشان ساخت: تاکنون این پیش‌ بینی درمورد کشور فرانسه محقق شده و از دو کشور ایران و آمریکا می‌خواهیم که نسبت به مسائل امنیتی خود بیش از پیش حساس باشند.

الجعفری همچنین در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به حملات تروریستی اخیر در لبنان، مصر و دیگر کشورها، خواستار یک اجماع جهانی علیه گروه‌های ترویستی ــ تکفیری شد.

گفتنی است، ویدئوی سخنان آورده شده در سایت این دیپلمات با سابقه عراقی قرار گرفته است.

  • Milad Hoseini
  • ۰
  • ۰
رویای اسرائیل بزرگ را فراموش کنید shia muslim                   
رئیس رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی خطاب به صهیونیست‌ها گفت که باید رویای اسرائیل بزرگ را فراموش کنند.

 

به گزارش مصاف، «روون ریولین» در یک سخنرانی برای یهودیان گفت که رؤیای «اسرائیل بزرگ» را فراموش کنید و بدانید که فلسطینی‌ها برای همیشه ساکنان این سرزمین بوده و همسایه خواهند ماند و باید با آنها به صلح رسید.

ریولین این سخنان را در کنفرانس «صلح برای اسرائیل» در تل آویو بیان کرد. این همایش از سوی روزنامه هاآرتص برپا شده بود.

به گفته رئیس رژیم اسرائیل، یهودیان تمامیت‌ خواه باید بپذیرند که ایدئولوژی «تمامی این سرزمین برای یهودیان» عملی نخواهد شد و تنها خصومت فلسطینی‌ها را علیه یهودیان بیشتر خواهد کرد.

ریولین در حالی یهودیان افراطی را به فراموش کردن اسرائیل بزرگ فراخوانده که خود او تا پیش از ریاست، ده‌ها سال از سیاستمداران طیف راست، از جمله حزب لیکود، بوده است.

به گفته وی، «اعتماد» کلیدی است که موفقیت هر توافق صلح احتمالی در آینده میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان را تضمین می‌کند، ولی برای رسیدن به این موفقیت، اعتمادسازی باید از همین لحظه آغاز شود و روابط یهودیان با اعراب داخل کشور و نیز با همسایگان فلسطینی بهبود یابد.

ریولین در این سخنرانی همچنین گفت: همه دولت‌ها در اسرائیل در مورد فلسطینی‌ها و وضعیت بیت المقدس، اورشلیم، خطا کرده و برای رفاه اجتماعی صدها هزار فلسطینی ساکن شرق این شهر کاری نکرده‌اند.

به گفته رئیس رژیم اسرائیل، بی‌اعتنایی به نیازهای فلسطینی‌ها از سوی کابینه های پیشین اسرائیل در ایجاد بحران امنیتی جاری که دامنگیر اسرائیل شده، نقش دارد و جان یهودیان شهر نیز به خاطر حملات از سوی فلسطینی‌های سر به عصیان برداشته در معرض خطر است.

به گفته رئیس رژیم اسرائیل، هم راست و هم چپ در صحنه سیاست اسرائیل واقع‌گرا نبوده و واقعیات پیچیده زندگی درهم‌تنیده یهودیان و فلسطینی‌ها در این سرزمین را نادیده گرفته‌اند.

به گفته ریولین، چپ اسرائیل اندیشه «جدایی» یهودیان از فلسطینی‌ها را توصیه کرده و راست اسرائیل نیز دودستی به اندیشه «اینجا تنها مال ما» چسبیده، و هر دو از یاد برده‌اند که یهودیان در این سرزمین تا ابد باید در کنار عرب‌های داخل اسرائیل و نیز در کنار میلیونها فلسطینی در اراضی خودشان باشند و «آنها هیچ جا نمی‌روند و همیشه اینجا خواهند بود».

ریولین به تازگی نیز در آیین‌ بیستمین سالروز قتل اسحاق رابین، نخست وزیر پیشین اسرائیل، که به دست یک تروریست یهودی کشته شد، گزینه صلح واقع‌گرایانه را بهترین راهکار برای اسرائیل و فلسطینی‌ها نامیده بود.

افراطیون اسرائیلی در شبکه‌های اجتماعی ریولین را تهدید کرده بودند؛ یکی از این افراد خگای عامیر، برادر ایگال عامیر، تروریستی بود که اسحاق رابین را در سال ۱۹۹۵ با گلوله کشته بود.

با افزایش تهدید راستگرایان اسرائیلی برای ریولین، سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای اولین بار برای همسر او نیز یک محافظ به خدمت گرفت.

روون ریولین که دو سال است ریاست رژیم اسرائیل را در دست دارد، گفته است او برای خود نگران نیست، بلکه «نگران دموکراسی اسرائیل است».



منبع: خبرگزاری مهر

  • Milad Hoseini
  • ۰
  • ۰
«گوتنبرگ» سوئد، رکورد دار اعزام کننده تروریست در میان شهرهای اروپایی shia muslim                   
شهر "گوتنبرگ" دومین شهر بزرگ کشور سوئد، بیشترین تروریست اعزامی را در میان دیگر شهرهای کشورهای اروپایی به خود اختصاص داده است.

 

به گزارش مصاف، فرمانده پلیس سوئد با بیان اینکه داعش سازمان یافته‌ترین گروه تروریستی در میان سایر گروه‌های تروریستی است، اعلام کرد: تاکنون هزاران تن از شهروندان افراط‌گرای اروپایی به داعش پیوسته‌اند.

«اُلف باستروم» افشا کرد: شهر "گوتنبرگ" دومین شهر بزرگ کشور سوئد، بیشترین تروریست اعزامی را در میان دیگر شهرهای کشورهای اروپایی به خود اختصاص داده است.

وی به تلاش تروریست‌ها برای فریب جوانان و کشاندن آنان به مواضع تحت سیطره خود در عراق و سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: گروه تروریستی داعش ظرفیت و توانایی زیادی برای همبستگی و جذب نیرو دارد و آن‌ها گروه دست و پا بسته‌ای نیستند.

فرمانده پلیس سوئد افزود: بررسی سرویس‌های اطلاعاتی ما حاکی از آن است که تا کنون بیش از ۳۰۰ شهروند این کشور به صفوف داعش برای جنگ در عراق و سوریه پیوسته‌اند.

باستروم خاطرنشان ساخت: فقط ۱۲۰ نفر از این تعداد از جوانان شهر گوتنبرگ بوده‌اند که با در نظر داشتن کل جمعیت این شهر، آمار قابل توجهی است.

وی گفت: بسیاری از این جوانان از ساکنان مناطق ضعیف‌نشین شهر هستند که در فضاهای مجرمانه رشد یافته‌اند و بسیاری از آنان پدر مشخصی نیز ندارند!


منبع: ابنا

  • Milad Hoseini
  • ۰
  • ۰
جنگنده های ارتش فرانسه مواضع داعش در الرقه سوریه را مورد هدف حملات شدید موشکی قرار دادند.
به گزارش مشرق به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، با گذشت دو روز از حملات خونین پاریس که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۳۵۰ نفر شده است، وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد جنگنده های این کشور مواضع داعش را در شهر الرقه، واقع در شمال سوریه مورد هدف بمباران شدید قرار دادند.

وزارت دفاع فرانسه تاکید کرد: ۱۰ جنگده ارتش این کشور ، مواضع داعش را با استفاده از ۲۰ بمب، مورد هدف قرار دادند.

گفتنی است، جمعه گذشته، شش حمله هماهنگ تروریستی در پاریس، تلخ‌ترین و مرگبارترین فاجعه تروریستی فرانسه پس از جنگ جهانی دوم را رقم زدند. در این مجموعه حملات تروریستی، تا کنون بیش از ۱۳۰ نفر کشته و قریب به ۲۶۰ نفر زخمی شده اند.

در همین راستا، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه در اظهاراتی خواستار تمدید حالت فوق العاده در این کشور به مدت ۳ ماه شده است
منبع: مهر
  • Milad Hoseini
  • ۰
  • ۰
استقبال باورنکردنی غیرمسلمانان اروپا از ترجمه آلمانی قرآن shia muslim                   
رایزن فرهنگی ایران از استقبال غیرمسلمانان از ترجمه آلمانی قرآن کریم در نمایشگاه کتاب وین خبر داد و گفت: استقبال به اندازه‌ای بود که دو روز مانده به پایان نمایشگاه تمامی نسخه‌های ترجمه آلمانی قرآن به اتمام رسید.

 

به گزارش مصاف، نمایشگاه بین‌المللی کتاب وین با حضور بیش از 300 ناشر در اتریش در حالی امروز آخرین روز خود را سپری می‌کند که از حضور ناشران ایرانی در این نمایشگاه استقبال قابل توجهی شده است.
 
محمدرضا وصفی رایزن فرهنگی ایران در اتریش در این زمینه گفت:‌ تجربه حضور موفق ناشران ایرانی در نمایشگاه کتاب وین نشان داد ارتباط با توده فرهنگی مردم در نمایشگاه فرانکفورت کمتر امکان پذیر است،‌ اما در نمایشگاه کتاب وین این امکان به مراتب بیشتر است.
 
وی با اشاره به استقبال از مسابقه طراحی شده در غرفه ایران با این پرسش که کدام نویسنده معاصر اتریشی بیشترین ترجمه کتاب را در ایران داشته است،‌ گفت:‌ متأسفانه با وجود استقبال تا این لحظه پاسخ صحیحی به این پرسش داده نشده است،‌ این موضوع نشان می‌دهد،‌ حتی طبقه کتابخوان اتریشی و نیز ایرانی مقیم اتریش پاسخ را نمی‌داند و این یعنی بی‌خبری ایرانیان اروپا از سیر تحول فرهنگی داخل کشور و نیز بی خبری فرهنگیان اتریش از انعکاس‌های فرهنگ کشورشان در ایران.
 
وی ادامه داد:‌ بسیاری در اینجا حتی نمی‌دانند که هامرپورگشتال اتریشی نخستین مترجم دیوان حافظ است؛ در حالی که چندین مؤسسه بزرگ اتریش به نام وی است. استقبال از نامه مقام معظم رهبری نیز در غرفه ایران از همان روز نخست قابل توجه بود؛ به گونه‌ای که ما خود نیز آماده این همه استقبال نبودیم و تاکنون در چندین نوبت نامه را تکثیر کرده و به غرفه رسانده‌ایم.
 
وصفی از استقبال ترجمه قرآن کریم به زبان آلمانی خبر داد و گفت:‌ استقبال به اندازه‌ای بود که دو روز مانده به پایان نمایشگاه هیچ نسخه‌ای از این کتاب‌ها در غرفه باقی نمانده بود. نکته جالب اینکه بسیاری از درخواست‌کنندگان غیرمسلمان بودند.
 
وی همچنین از آمادگی چندین ناشر از کشورهای اتریش‌، آلمان‌، فرانسه برای خرید حق رایت این کتاب‌ها خبر داد و گفت: مسئولان انتشارات زنبور در این زمینه بعد از نمایشگاه تصمیم‌گیری خواهند کرد.
 
 
رایزن فرهنگی ایران در اتریش با اشاره به حضور خوب سازمان فرهنگ و ارتباطات و بخش خصوصی در این نمایشگاه گفت:‌ یکی از برخوردهای جالب ما با اروپاییان به این شکل بود که برخی مراجعه‌کنندگان به غرفه با شوق کتابها را ورق می‌زدند و می‌گفتند، ما غربی هستیم، اما روحمان شرقی است و با دیدن آثار شما لذت می بریم. حتی استادی از دانشگاه وین با شوق کتاب تصاویر رواق‌های آستان قدس رضوی را ورق می‌زد و می‌گفت به عنوان یک غیر مسلمان آرزو دارم برای لحظاتی بتوانم در آن فضای روحانی باشم و نمی‌دانم به عنوان یک غیر مسلمان این اجازه را دارم یا خیر؟.
 
وی در پایان گفت:‌ تصویرگری روی جلد آثار ایرانی و تصویرگری آثار کودک منتشر شده در کشورمان توجه هنرمندان کتاب را در وین به برانگیخته است.


منبع: تسنیم

  • Milad Hoseini
  • ۰
  • ۰
آتش سوزی عمدی مسجدی در شهر دون بنیتو اسپانیا shia muslim                   
نژادپرستان اسپانیایی در شهر دون بنیتو مسجدی را به آتش کشیدند.

به گزارش مصاف، مسجدی در شهر دون بنیتو در اسپانیا اوایل شنبه در جریان یک حمله به آتش کشیده شد.

شهردار دون بنیتو گفته است که حمله به مسجد به تلافی سلسله حملات تروریستی در پاریس صورت گرفته است.

«خوسه لوییس کویینتانا» شهردار دون بنیتو گفت: وی احتمال انتقام جویانه بودن این آتش سوزی را مردود نمی‌داند.

مأموران آتش نشانی فورا شعله‌های آتش را مهار کردند.

ورودی مسجد در این آتش سوزی خسارت دیده ولی تلفاتی گزارش نشده است. 

«محمد کتابی» یک شخصیت سر‌شناس جامعه مسلمانان گفت: هرکس این کار را انجام داده هدف خود را درست انتخاب نکرده است.

وی افزود: ۵۰۰ مسلمان ساکن این شهر به خوبی با جمعیت محلی ۴۰ هزار نفری شهر ادغام و منسجم شده‌اند.

منبع: ابنا

  • Milad Hoseini