آرشیو سخنرانی های استاد علی اکبر رائفی پور

پژوهشگر در حوزه دشمن شناسی و رسانه

آرشیو سخنرانی های استاد علی اکبر رائفی پور

پژوهشگر در حوزه دشمن شناسی و رسانه

ارتباط با مدیر از طریق تلگرام
smilad_hoseini@

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۴ مهر ۹۵، ۰۰:۴۲ - حسین
    عالیه
نویسندگان
  • ۰
  • ۰
میلیون‌‏ها زائر و خیابانی به وسعت 378 متر/ متراژ و تعداد حجاج در منا چگونه بود؟ shia muslim                   
خیابانی، تنها به وسعت 378 متر و شهری که در انجا بزرگترین تجمع انسانی رقم خورد اما از تلفات خبری نیست.

 

به گزارش مصاف ، خیابانی، تنها به وسعت 378 متر و شهری که در انجا بزرگترین تجمع انسانی رقم می خورد اما از تلفات خبری نیست.
بین الحرمین حد فاصل بین حرم امام حسین(ع) و حرم حضرت عباس (ع) به طول ۳۷۸ متر است و تصور اینکه بتوان در فضایی میان دو حرم قرار گرفت حس و حالی را ایجاد می کند که هر زائری را به سمت خود کشیده و بدون شک همه زوار دوست دارند از این فضا استفاده کنند اما وجود 27 ملیون زائر در شهر کربلا آن هم به منظور زیارت حرمین و حضور در این فضا موضوع چالش برانگیزی است که چگونه این ازدحام کنترل شده و منای دیگر رقم نمی خورد؟

خاندان ال سعود سالهای بسیاری است که میزبان مراسم حج هستند و انچه در منای امسای رقم خورد را در حجم بسیار کوچکتر در سالهای گذشته تجربه کردند و این سوال پیش می آید که چرا از آنچه در گذشته رخ داده درس نگرفته و در صدد امنیت بیشتر و کیفیت بالاتر بر نمی آیند، این در حالی است که برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین چهار سال است که به این شدت در حال برگزاری بوده و جمعیت ان با جمعیت دو ملیونی حج قابل قیاس نیست.

چگونه می شود کشور بحران زده عراق که سایه تروریسم را بر سر خود می بیند از پس 27 میلیون زائر بر می آید و در خیابانی 327 متری خفگی صورت نمی گیرد اما آل سعود تنها با وجود دو میلیون حاجی و در خیابانی به متراژ 3500 متر 2000 کشته برجای می گذارد.

نکته جالب اینجا است که مقامات این کشور با وقاحت تمام در توجیه این موضوع می گویند علت حادثه رعایت نکردن نظم از سوی حجاج بوده است حتی بعضا پارا فراتر گذاشته و این شلوغی را گردن حجاج ایرانی انداختند،  اگر اینگونه باشد در اربعین تعداد ایرانی ها بسیار بالاتر بود و حتی شور و هیجان رسیدن به مقصد(ضریح) بیشتر است چرا که تمام سفر برای رسیدن به حرمین صورت می گیرد در حالی که سفر حج تماما رمی جمرات نیست.
"عقیل الطریحی"، استاندار کربلای معلی اعلام کرده بود شمار نیروهای امنیتی حاضر در طرح امنیتی ویژه مراسم اربعین حسینی به 25 هزار تن می رسد و از این میان پانزده هزار نیروی امنیتی از استان کربلا و حدود سه هزار تن از خارج از استان و دو هزار تن هم از نیروهای پلیس دولت فدرال و حدود پنج هزار تن هم نیروهای بسیج مردمی هستند که در این طرح ویژه امنیتی مشارکت دارند.


البته غرب و متحدینشان از این اتفاق بزرو مهم در کربلا چندان راضی نیستند بررسی رویکرد خبرگزاری های غربی در قبال مراسم اربعین امسال در عراق نشان می دهد که این خبرگزاری ها و دیگر رسانه های غربی در ابتدا از انعکاس ورود میلیون ها زائر به کربلا علی‌رغم تهدیدهای داعش خودداری کردند و بعد از اینکه ازدحام جمعیت در مراسم اربعین به حضور بی سابقه  بیش از 17 میلیون نفر طبق اظهارات وزیر دفاع عراق انجامید، باز برخی از این رسانه ها به بایکوت خبری خود ادامه دادند و برخی دیگر در ابتدا از رقم هزاران و سپس به اجبار از حضور میلیونی (بدون اشاره به رقم 17 میلیون یا ارقام بالاتر ) برای توصیف تعداد زائران استفاده کردند .

در این میان برخی از این خبرگزاری ها با انعکاس پی درپی حمله خمپاره ای به زائران که یک شهید بیشتر نداشت و حتی شهدای ازدحام جمعیت از این هم بیشتر بود به برجسته‌سازی ان پرداختند و کوشیدند حاشیه را بر متن غالب کنند.

امنیت خوب اربعین خاری در چشم دشمنان شد و  آل سعود باید به ان بنگرد و به دنبال توجیه دیگری برای فاجعه خونین منا باشد.



منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

  • ۹۴/۰۹/۱۴
  • Milad Hoseini

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی