آرشیو سخنرانی های استاد علی اکبر رائفی پور

پژوهشگر در حوزه دشمن شناسی و رسانه

آرشیو سخنرانی های استاد علی اکبر رائفی پور

پژوهشگر در حوزه دشمن شناسی و رسانه

ارتباط با مدیر از طریق تلگرام
smilad_hoseini@

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۴ مهر ۹۵، ۰۰:۴۲ - حسین
    عالیه
نویسندگان
  • ۰
  • ۰
سازمان ملل عفو آیت‌الله النمر را خواستار شد shia muslim                   
دبیرکل سازمان ملل متحد از پادشاه سعودی خواست حکم اعدام روحانی مبارز شیعی عربستان را لغو کند.

 به گزارش مصاف به نقل از «آناتولی»، «استفان دوگاریک» سخنگوی «بان کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل در گفت‌وگویی مطبوعاتی در مقر این سازمان در نیویورک اعلام کرد «بان کی‌مون از اقدام دادگاه عالی عربستان سعودی در تأیید حکم اعدام آیت‌الله نمر باقر النمر، روحانی شیعی ابراز نگرانی می‌‌کند. دبیر کل از پادشاه سعودی صدور عفو وی و توقف همه احکام اعدام در این کشور را خواستار می‌شود».

دوگاریک افزود: «به‌رغم درخواست‌های بین‌المللی مبنی بر ضرورت توقف مجازات اعدام، ولی حکم اعدام شیخ نمر، یکشنبه گذشته توسط دادگاه عالی سعودی صادر شد و سازمان ملل مخالفت خود را با این موضوع اعلام می‌کند».

دادگاه عالی و استیناف عربستان 25 اکتبر 2015 حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر را پس از 3 سال زندان تأیید کرد.

دادگاه سعودی، آیت‌الله شیخ نمر، روحانی برجسته عربستانی را به خروج از اطاعت ولی امر (پادشاه)، ایجاد فتنه طایفه‌ای و تشکیل هسته تروریستی در عربستان متهم کرده است.

آیت‌الله نمر در هشتم ژوئیه 2012 به دست نیروهای امنیتی بازداشت شد.

نیروهای امنیتی سعودی قبل از بازداشت آیت‌الله النمر، خودروی او را تعقیب و به‌سوی وی تیراندازی کردند، که در نتیجه آن این روحانی مبارز به‌شدت مجروح شد.

در پی بازداشت این عالم برجسته شیعه، فعالیت‌های اعتراض‌آمیز گسترده‌ای در شرق عربستان روی داد و چندین جوان عربستانی نیز در جریان همین اعتراض‌ها به‌ضرب گلوله نیروهای امنیتی شهید و یا مجروح شدند.

تأیید حکم اعدام این روحانی برجسته عربستان علاوه بر مخالفت‌های داخلی با مخالفت‌های شدید در عرصه بین المللی مواجه شد. شخصیت‌های مذهبی و سیاسی جهان اسلام به رژیم سعودی درباره اجرای این حکم و پیامدهای ناشی از آن هشدار داده‌اند.

منبع: تسنیم

  • ۹۴/۰۸/۰۷
  • Milad Hoseini

نظرات (۱)

سعی کن حرص و طمع خانه خرابت نکند.غافل از واقعه ی روز حسابت نکند.ای که دم می زنی از عشق حسین ابن علی.آن چنان‌ باش که ارباب جوابت نکند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی